رویه های بازگرداندن کالا
اس کا اف شاپ رضایتخاطر مشتریان را از اولویتهای اساسی خود قرار داده و تلاش میکند تا در شرایط بسیار مناسب و مدت زمانی که مشتری انتظار دارد، سفارشات را به مشتریان تحویل دهد. با این وجود، گاهی شرایطی پیش میآید که مشتریان ناچار میشوند از خدماتی که از آن ها با عنوان «خدمات پس از فروش» یاد میشود، استفاده کنند. از آنجا که محصولات مورد فروش در وبسایت اس کا اف شاپ با گستردگی و تنوع مواجه هستند، سلامت فیزیکی این محصولات تضمین شده و با رعایت این مسئله، به مشتری تحویل داده میشوند. بدیهی است که این محصولات از گارانتی سلامت فیزیکی و اصالت برخوردارند؛ به همین دلیل نیز مشمول مهلت ۷ روزه جهت تست و مرجوع کردن کالا نیستند. علاوه بر محصولات، اقلام دیگری نیز وجود دارد که ضمانتی برای تعویض ندارند. این اقلام که تحت عنوان هدیه از آنها یاد میشود، همراه با کالای خریداری شده به دست مشتری میرسند و در فاکتور نیز مبلغ صفر ریال برای آن درج شده است. با این همه، محصولاتی وجود دارند که به مهلت یادشده جهت برگرداندن کالا نیاز دارند؛ از این رو اس کا اف شاپ برای چنین کالاهایی فرصتی ۷ روزه تعیین کرده است.
شرایط استفاده از ضمانت ۷ روزه جهت مرجوع کردن کالا چیست؟
۱) وجود اشکال یا ایراد فنی در کالا:
– در صورت وجود ایراد فنی در کالا، مشتری موظف است تا حداکثر هفت روز پس از دریافت نمودن محصول، موضوع را به اس کا اف شاپ اطلاع دهد.
– سرویس مرجوعی یاد شده تنها زمانی قابلیت استفاده از جانب مشتری را دارد که محصول در جعبۀ اصلی خود به اس کا اف شاپ برگشت داده شود.
– در اینصورت ضروری است مشتری جعبه و کارتن اصلی کالا را تا اتمام مهلت مرجوعی نزد خود نگه داشته و از دور ریختن آن اجتناب کند.
– نوشتن توضیحات، درج آدرس، چسباندن برچسب روی کارتن، مخدوش نمودن جعبه، پاره کردن آن و هر عمل دیگری که همردیف با این موارد باشد، موجب از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهد شد.
– سرویس بازگشت کالا ایرادات ظاهری و فنی که در نتیجۀ استفادۀ اشتباه مشتری حاصل شده باشد، تحت شمول قرار نمیدهد. ایراداتی از قبیل ایجاد خط و خش بر روی محصول، شکستگی کالا، خط خوردگی بدنه و امثال آن در این دسته قرار دارند. منظور از استفادۀ نادرست، مواردی است که پس از تحویل محصول به مشتری رخ میدهد. این موارد عبارتند از: نصب و راهاندازی، حمل و نقل، کاربرد غیرمعمول، تنظیمات، نگهداری، استفادهی شخص ثالت و بهرهمندی مغایر با توصیۀ سازندگان.
٢) مغایرت داشتن ظاهر فیزیکی یا مشخصات محصول با اطلاعات وبسایت:
– در صورت مغایرت یا وجود کسری نسبت به اقلام همراه محصول، مشتری موظف است تا حداکثر ٢۴ ساعت پس از تحویل گرفتن کالا، موضوع را از طریق تلفن یا ایمیل به واحد خدمات پس از فروش اس کا اف شاپ اطلاع دهد.
– اگر مغایرت شامل مشخصات روی بدنه یا مشخصات فنی محصول است که بدون استفاده از کالا میتوان آن را مشاهده نمود، لازم است محصول بدون استفاده و در همان شرایط اولیۀ خود، بازگردانده شود.
– عکس موجود از کالاها تنها به جهت آسان کردن خرید مشتری قرار داده شده است. باتوجه به اینکه در برخی جزئیات، تفاوت میان عکس و کالای اصلی وجود دارد، در اعلام مغایرت تصاویر کالا را نمیتوان ملاک قرار داد؛ لذا تنها مشخصات فنی درج شده در وبسایت باید ملاک برای اعلام مغایرت باشد.
– چنانچه امکان تشخیص مغایرت بدون خارج نمودن کالا از جعبه یا بستهبندی وجود داشته باشد، در صورتی به درخواست مشتریان رسیدگی میشود که مشتری محصول را از بستهبندی اولیه و اورجینال خود خارج نکرده باشد.
– چنانچه تشخیص مغایرت یا اعلام کسری با خارج نمودن کالا از جعبه یا بستهبندی امکانپذیر است، ضروری است مشتری جعبه و کارتن اصلی کالا را نزد خود نگه داشته و از دور ریختن آن اجتناب کند.
این سرویس اس کا اف شاپ تا زمانی قابلیت استفاده از جانب مشتری را دارد که محصول در جعبۀ اصلی خود به اس کا اف شاپ برگشت داده شود. نوشتن توضیحات، درج آدرس، چسباندن برچسب روی کارتن، مخدوش نمودن جعبه، پاره کردن آن و هر عمل دیگری که همردیف با این موارد باشد، موجب از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهدشد.
٣) وجود ایراد ظاهری و فیزیکی یا آسیب دیدگی محصول:
– در صورت وجود ایراد فیزیکی یا آسیب، مشتری موظف است تا حداکثر ٢۴ساعت پس از تحویل گرفتن کالا، موضوع را از طریق تلفن یا ایمیل به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
– ضروری است جعبه و کارتن اصلی کالا نزد مشتری نگهداری شده و از دور ریختن آن اجتناب شود. این سرویس تا زمانی قابل استفاده است که محصول در جعبۀ اصلی خود برگشت داده شود. نوشتن توضیحات، درج آدرس، چسباندن برچسب روی کارتن، مخدوش نمودن جعبه، پاره کردن آن و هر عمل مشابه دیگر، موجب از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهد شد.
۴) انصراف مشتری از خرید محصول:
بند اول: فرایند انصراف از خرید و درخواست مرجوع نمودن تنها در صورتی است که کالای مربوطه باز نشده باشد. مواردی از قبیل دخل و تصرف در کالا، خارج کردن آن از بستهبندی اورجینال، حذف برچسب، باز کردن پلمپ یا پلاستیک وکیوم و شیرینک، سبب از بین رفتن امکان مرجوعی کالا میشود؛ حتی اگر کالا مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
بند دوم: در سفارشات بیش از ۲۰ میلیون تومان، تجهیزات سفارش به شکل اختصاصی برای همان مشتری فراهم میشود؛ بنابراین برگرداندن کالا با هدف انصراف از خرید، امکانپذیر نیست.
آشکار است نسبت به تجهیزاتی که در مدار الکتریکی جای دارند، امکان ضمانت بازگشت کالا وجود ندارد.
– چنانچه سفارش مشتری هنوز ارسال نشده باشد، با ورود به پروفایل میتوان سفارش مربوطه را لغو کرد یا از طریق تماس تلفنی، درخواست لغو سفارش را به کارشناسان اس کا اف شاپ اطلاع داد.
– با عنایت به “بند اول”، مرجوع کردن کالا پس از تأیید کارشناس خدمات پس از فروش، زمانی ممکن میشود که محصول خریداری شده از بستهبندی خارج نشده باشد، مورد استفاده قرار نگرفته باشد، دارای پلمپ باشد و تمامی اقلامی که همراه کالا بوده، برگشت داده شود. چنانچه همراه کالا، هدیه نیز وجود داشته؛ ضروری است هدیه نیز بازگردانده شود.
دقت داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اورجینال محصول حتی در صورت وجود بستهبندی و باز نکردن آن، استفاده از سرویس مرجوعی را باطل میکند.
لازم به ذکر است که در صورت انصراف مشتری، هزینههای ارسال محصول بر عهدۀ وی خواهد بود.
۵) ایجاد آسیب دیدگی کالا در اثر حمل و نقل:
– در صورت وجود آسیب، مشتری موظف است تا حداکثر ٢۴ ساعت پس از دریافت نمودن کالا، موضوع را به واحد خدمات پس از فروش اس کا اف شاپ اطلاع دهد.
– باعنایت به بستهبندی استاندارد و ایمن تمامی مرسولات اس کا اف شاپ، تحویل مرسوله به شرکتهای حمل و نقل به انتخاب کاربر است. علاوه بر این، اعلام بارنامه به منزلۀ آن است که مسئولیت در صورت وقوع حادثه در زمان حمل و تحویل، با شرکت حمل و نقل میباشد و اس کا اف شاپ بنابر تسهیل پیگیری مرسولات، زمانی ملزم به جبران خسارت است که خسارت توسط شرکت حمل کننده تأیید شود.
– ضروری است جعبه و کارتن اصلی کالا نزد مشتری نگهداری شده و از دور ریختن آن اجتناب شود. این سرویس تا زمانی قابل استفاده است که محصول در جعبۀ اصلی خود به اس کا اف شاپ برگشت داده شود. نوشتن توضیحات، درج آدرس، چسباندن برچسب روی کارتن، مخدوش نمودن جعبه، پاره کردن آن و هر عمل مشابه دیگر، موجب از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهدشد.
– لازم است مشتری مرسولۀ آسیب دیده و تمامی متعلقات و لوازم جانبی را همانگونه که تحویل گرفته، همراه با صورت جلسۀ رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور، به واحد خدمات پس از فروش ارسال نماید.
– چنانچه آسیب کالا در لحظۀ تحویل به مشتری، توسط او مشاهده گردد، مشتری قادر است از تحویلگرفتن کالا خودداری به عمل آورد تا کالا به منظور بررسی و ارسال مجدد، به اس کا اف شاپ برگشت داده شود.
پس از بررسی محصولات مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش اس کا اف شاپ، چنانچه تشخیص آنان عدم ایراد در کالا باشد یا محصول دور از ضوابط سایت مرجوع شده باشد، مجدداً به مشتری ارسال میگردد.
در صورت خودداری کردن مشتری از تحویل محصول بینقص و سالم، کالا به مدت یک ماه نزد واحد خدمات پس از فروش به شکل امانت میماند. با اتمام این مهلت، هیچگونه مسئولیتی برعهدۀ اس کا اف شاپ در مقابل محصول و زیانهای احتمالی آن نخواهد بود.
۶) ضوابط مربوط به تجهیزات اس کا اف شاپ:
اس کا اف شاپ مسئولیتی در برابر آسیبهای فیزیکی به مشتری از قبیل آسیب ناشی از تصادف یا بروز آتشسوزی ناشی از کالا، برعهده نخواهد داشت.
مشتری خود با داشتن آگاهی از شرایط زیر که موجب باطل شدن گارانتی میشود، اقدام به خرید کالا میکند:
– دستکاری یا تغییر ایجاد شده در بخشهای فیزیکی یا الکتریکی دستگاه
– آسیب و خرابیهای حاصل از استفاده از شبکههای دارای افزایش ولتاژ، نوسانات جریان و هارمونیک.
– استفاده از محصول در شرایط نابسامان از قبیل ارتفاع، دما، فشار و شرایطی که از بازۀ استاندارد درج شده روی پلاک کالا خارج است.
– تعمیرات شکل گرفته توسط شخص یا شرکتهایی که از حوزۀ مرجع گارانتی کننده خارج هستند.
– آسیبهای ایجاد شدۀ ناشی از برخورد به اجسام سخت، خاک، شن، مایعات و…